Известие

Collapse
No announcement yet.

Трудно първо палене на 1.9

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Трудно първо палене на 1.9

    Най-накрая и аз реших да се разпиша с една такава тема. Да натрупам малко мнения един вид. Работата тръгна от една друга тема за за палене, но там проблема се оказа акумулатор. И понеже маята печка не обича да пали нормално зимно време, а това ще и бъде трета зима, реших, че е време да проверя защо го прави. Проблемът е такъв: подгрявам, гаснат всички лампи въртя...въртя...и...пали или не пали. Айде пак с лампите и пали веднага. Понякога си пали и от първия път де, но от това не се оплаквам. Мислех, че смуче въздух от някъде, защото стартера върти като бясно куче, а и имам едно сълзене на нафта около филтъра. След една сутрин, когато пак не запали от първия път, я прегледахме с FES. P0215 - Engine Shutoff Solenoid. Тоя соленоид въобще не го знам къде е - ако го има въобще. Но прочитайки долните работи реших да проверя релетата. Окъпах ги с WD40 и на другата сутрин запали както си пише по книгите.
    - Fuel pump harness is open or shorted
    - Fuel pump circuit poor electrical connection
    - Faulty fuel pump
    - Faulty fuel pump relay
    - Poor electrical Engine Control Module
    На следващия ден обаче пак не запали. Та тази сутрин на студено, с лаптопа в ръка, отидох да чета какво прави та не пали. Давам на контакт, слагам си отметките на налягане на гориво и на налягане на гориво сигнал - първото си остана на 0 bar, a втoрото на 0.494 V. Въртя продължително, но налягането си стои на 0. Втори опит - в началото на въртенето горивото е 0, но изведнъж идва и се увеличава с оборотите и пали.
    После следваха издевателства, защото исках да проверя дебитомера и я угасих. Пак давам на контакт - налягане 5.4 bar. Секунди по-късно 3.6 и веднага след това 1.8. Вчера даже имах една графика, на която налягането пак беше 1.8, с неравномерно разпръснати пикове от 3.6. Идея си нямам как се получават тези пикове. Релето си цъка като проверявах с FES. Помпата би трябвало да работи - в движение съм правил логове и налягането си качва колкото иска ЕКУ-то, че и повече. И то на всякакви обороти.
    В заключение - пали трудно, защото както си мислех няма гориво. Ще търся реле да сменя моето или ще разместя с някое от вентилаторите. Въпроса е дали съм на прав път или ще трябва да се вади помпата от резервоара? И защо на студено няма гориво, а след като веднъж е палена колата после няма проблеми?
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	90.1 Килобайта
ID:	2391316 Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	86.6 Килобайта
ID:	2391317Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	89.5 Килобайта
ID:	2391318 Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	88.6 Килобайта
ID:	2391319Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	90.1 Килобайта
ID:	2391320 Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	87.8 Килобайта
ID:	239132111.zip
    Last edited by rossenvn; d.m.y г., 16:11.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

  • #2
    Ти почти си открил проблема....горивен филтър, цетка на помпа или самата помпа....така, до колкото разбрах
    По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
    https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
      Ти почти си открил проблема....горивен филтър, цетка на помпа или самата помпа....така, до колкото разбрах
      филтъра е нов - по-малко от 1000 км, а и това си го прави от няколко зими.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

      Comment


      • #4
        А след като запали от втория път,отзад пуши ли малко бяло,ако да не е лошо да се премерят дюзите.........
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
          А след като запали от втория път,отзад пуши ли малко бяло,ако да не е лошо да се премерят дюзите.........
          В момента на паленето нямах вори човек да погледне отзад. А и не се сетих да изляза да я погледна. Но по принцип не пуши - нито бяло, нито черно. После излязох да слушам помпата дали работи, но нищо не ми направи впечатление. Черно съм виждал само ако е карана няколко хиляди км само градско и я изрежа. Но след следващото извънградско пак спира да пуши.
          Сега си мисля, че питането е дали не разтоварва през дюза? Може и да е възможно, защото двигателя звучи малко твърдо като е студен, а като загрее утихва.
          Last edited by rossenvn; d.m.y г., 16:51. Основание: допълнение
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
            В момента на паленето нямах вори човек да погледне отзад. А и не се сетих да изляза да я погледна. Но по принцип не пуши - нито бяло, нито черно. После излязох да слушам помпата дали работи, но нищо не ми направи впечатление. Черно съм виждал само ако е карана няколко хиляди км само градско и я изрежа. Но след следващото извънградско пак спира да пуши.
            Аз не говоря за черен пушек,а за бял сутрин след като запали..........
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Аз не говоря за черен пушек,а за бял сутрин след като запали..........
              Ще проверя утре на студено.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                Аз не говоря за черен пушек,а за бял сутрин след като запали..........
                Тук говорим за изпушване начално след паленето нали? Това не означаваше ли не изгорена нафта?
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                  Тук говорим за изпушване начално след паленето нали? Това не означаваше ли не изгорена нафта?
                  Точно това означава. Късно впръскване, късно възпламеняване... причини мноооооого
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                    Тук говорим за изпушване начално след паленето нали? Това не означаваше ли не изгорена нафта?
                    Дам,това значи,ако има проблемна дюза така става
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                      [ATTACH]84637[/ATTACH] [ATTACH]84639[/ATTACH][ATTACH]84640[/ATTACH] [ATTACH]84641[/ATTACH][ATTACH]84642[/ATTACH] [ATTACH]84643[/ATTACH][ATTACH]84645[/ATTACH]
                      Можеш ли да ми пратиш тези снимки като записаните от ФЕС файлове. Те са обикновено в тази директория
                      C:\Program Files (x86)\FiatECUScan
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                        Можеш ли да ми пратиш тези снимки като записаните от ФЕС файлове. Те са обикновено в тази директория
                        C:\Program Files (x86)\FiatECUScan
                        Това са принтскрийн-ове. В папката на ФЕС има само .dat файлове. Логовете в .csv формат съм ги сложил в zip архива в първия пост на темата.
                        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                          Точно това означава. Късно впръскване, късно възпламеняване... причини мноооооого
                          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                          Дам,това значи,ако има проблемна дюза така става
                          Браво бе, по край Вас и аз взех лекичкооо да ги чувам нещата
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • #14
                            Disired fuel pressure не би ли трябвало да бъде 300 бара ? Пробвай да измериш налягането на горивото през манометър, ще добиеш реална представа. Датчика за налягане не е толкова точен в ниските стойности. Имах подобен проблем само, че непалеше избирателно, без значение топла студена и т.н. Зачистихме буксата на датчика за налягането на рейла и всичко си заспа.
                            Alfa Romeo 166 2.4jtd

                            Comment


                            • #15
                              Като гледам с ниското налягане нямаш проблеми,
                              На пазен ход регулатора трябва да ти държи 300-302 бара - ако не - той е виновника
                              sigpic
                              Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                              Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                              Comment

                              Working...
                              X